הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 מאמרים בתחום הכושר מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום ראשון 08 מרץ 2009

 

חיטוב הגוף / איתן יזרע אור

 

מאת: איתן יזרע אור - מאמן כושר אישי, בעל ניסיון רב, המתמחה בהרזיה וחיטוב הגוף, לשינוי אורח חיים והגשמה עצמית.

 

רקמת השריר יכולה או לגדול או לקטון. היא אינה יכולה להתחטב , להתעצב , להתמצק.

שריר מחוטב בגוף הוא שריר שמסביבו רקמת השומן היא מזערית ולכן אפילו שריר שאינו מפותח יראה כאילו הוא בעל גודל סביר ואפילו די גדול.

חיטוב הגוף  = ירידה באחוזי השומן בגוף.

חיטוב הגוף אינו בר ביצוע לא בשבוע ולא בחודש  , מי שמעוניין להתחטב יצטרך לקחת בחשבון השקעה ארוכת טווח הדורשת התמדה וכח רצון.

העיקרון שמאחורי חיטוב הגוף – צריך להוציא יותר קלוריות מאשר להכניס.

כל גרם שומן האגור בתוך הגוף מוערך בכ 7.7 קלוריות , כלומר כדי להוריד קילו של שומן נקי יש לשרוף כ7700 קלוריות. חישוב מהיר יראה שמאזן שלילי של 500 קלוריות ביום יוביל לירידה של כחצי קילו שומן בשבוע (בהנחה ואין בעיות הורמונליות וכו) וזה לא נחשב מעט בכלל.

 

חיטוב הגוף עקרונות נוספים:

  1. לשתות הרבה מים!   - יש לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום. מים תורמים לתחושת השובע בגוף , חיוניים להובלת חומרי מזון ולסילוק חומרי פסולת.
  2. לאכול ארוחות קטנות – המלצה 5-6 ארוחות קטנות ביום . המטרה להאיץ את חילוף החומרים בגוף. ע"י זה שאוכלים פחות בכל ארוחה ואכילה תכופה יותר(כל שעתיים-שלוש) המטבוליזם שלכם מגורה לעבוד בצורה יעילה יותר בפירוק וחלוקה של המזון המעוכל.
  3. לבצע פעילות אירובית ואנאירובית – הרבה יותר עדיף להגדיל את כמות הפעילות האירובית מאשר להקטין את צריכת הקלוריות היומית. פעילות אירובית ואנאירובית מגדילה את קצב חילוף החומרים בגוף גם שעות לאחר תום האימון , פעילות אירובית יוצרת מאזן שלילי ללא הכנסת הגוף למצב של "הרעבה" (שיקרה אם תקטינו מס' קלוריות). פעיות גופנית מפרישה הורמונים אשר בין היתר אחראים לשריפת שומן . אימוני משקולות מאותתים לגוף לשמור על השרירים ולא להשתמש בהם כאנרגיה.רקמת שריר צורכת קלוריות רבות בזמן מנוחה ואימון על כן כל שיהיו יותר שרירים כך קצב שרפת הקלוריות היומי שלך יגדל.
  4. להגביר צריכת חלבונים – יש לאכול כמות חלבון יומית גדולה ע"מ לשמור על השרירים . החלבון חיוני לשמירה ובנייה של רקמת שריר רזה אשר חיונית לשריפת שומן וקלוריות ולשמירה על מבנה הגוף הרצוי לכם.
  5. לצרוך שומנים טובים ולצמצם את הרעים  - צרכו מזונות המכילים שומנים בלתי רוויים  , יגרום לגוף להגביר את השימוש בשומן כמקור אנרגיה , דבר שלא ניתן להשיג באכילת שומנים רוויים.
  6. לצמצם את צריכת הסוכרים – פחות מזונות ומשקאות המכילים סוכר . הסוכר נכנס לגוף בקצב מהיר, שהגוף אינו יכול  לעכלו ולחלקו במהירות מספקת , העודפים מאוחסנים במאגרי השומן.

 

לסיכום חשוב לקבוע מטרות מציאותיות לחיטוב הגוף ולשמור על גישה חיובית.

שינוי מבנה גופכם יתרחש אם תפגינו משמעת מהתחלה.  

 

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    
 קישורים רוחביים מזער

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

    
Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD