הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 מאמרים בתחום הכושר מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום שישי 13 מרץ 2009

 

מה מותר ומה אסור בהריון / מירב סיון

 

מאת: מירב סיון - מאמנת כושר אישית, המתמחה באימון נשים בהריון ולאחר לידה, עבודה שיקומית אחרי פציעות וירידה מבוקרת במשקל.

 

נשים רבות שעוסקות בפעילות גופנית כאורח חיים רוצות להמשיך בכך גם במהלך הריון.
ולעומתן ישנן לא מעט נשים שלא היו פעילות לפני ומחליטות שתקופת ההריון היא הזמן הנכון להתחיל.

להלן יתרונות, דגשים והמלצות:

·    מתיחות עדינות של עמוד שדרה מותני מפחיתות כאבי גב תחתון ומקלות על העומס שנוצר בגבך בעקבות גדילת הבטן.

·      חיזוק שרירי קרקעית רצפת האגן יעזור להפחית ואף למנוע מקרים של בריחת שתן שמופיעים במקרים רבים בהריון בשל הלחץ שנוצר בחלל הבטן עקב גדילת הרחם.

·      פעילות גופנית מורידה את הסיכוי לדליות ובצקות ומשפרת מצב קיים. חיזוק שרירי הרגליים למשל עוזר במקרה של דליות ברגליים כי כשהשרירים חזקים ובטונוס הם משמשים כגרב אלסטית שמוציאה את הדם מהדליות וממריצה אותו.

·         על אותו המשקל, חיזוק של שרירי רצפת האגן עוזרים להפחית ואף למנוע הופעת טחורים, הזרמת הדם בכיווץ עוזרת לזרימת דם טובה יותר.

·      יכולת טובה יותר להתמודד עם השינויים החלים ביציבה, עקב שינוי מרכז הכובד במהלך ההריון ואחרי הלידה.

מתיחות עדינות של עמוד שדרה מותני מקלות על העומס שנוצר עליהם בעקבות הבטן שגדלה. כמו כן מתיחה של שריר החזה וחיזוק השרירים שמקרבים את השכמות משפרים את היציבה ואת ההיפרקיפוזה שנגרמים מגדילת החזה.

·    שיפור ההרגשה הכללית של ההרה – ירידה בתחושה האי נוחות הנלוות להריון, במיוחד בטרימסטרים השני והשלישי ובעקבות כך שיפור השינה.

·      הקטנת הסיכון לסוכרת הריון.

·     מחקרים הראו שבקרב נשים בהריון, שהקפידו לבצע פעילות גופנית נכונה במהלך ההריון, חלה ירידה משמעותית באחוז ההפלות והלידות המוקדמות.

·   ירידה בשימוש באפידורל בלידות בקרב נשים מאומנות, בזכות רמת אנדורפינים גבוהה בדם. האנדורפינים הם חומרים כימיים המופרשים במהלך פעילות גופנית. הם מופרשים גם בלידה כדי להקל על הכאב. אצל אישה מאומנת רמת האנדורפינים בדם כפולה ואף יותר מכך במהלך הלידה ולכן קל יותר להתגבר על הכאב והשימוש באפידורל נמוך.

·     לנשים מאומנות יש יכולת גופנית טובה יותר להתמודד עם הלידה ולעזור לקדמה וכל זאת בזכות חיזוק של שרירים שמועילים בתהליך, כדוגמת: שרירי מקרבי הירך, שלוקחים חלק חשוב מאד בשלב הלחיצות ושרירי קרקעית רצפת האגן, שחוזקם חיוני בלידה ולאחר הלידה כמובן.

·       נשים מאומנות חוזרות מהר יותר למשקלן שלפני ההיריון.

 

חשוב מאד לציין שכל זה תקף לגבי הריונות תקינים, ויש לקבל אישור רפואי מהרופא המטפל באשה במהלך ההריון ומכיר את ההיסטוריה הרפואית שלה.

 

מירב סיון

מאמנת כושר גופני

מתמחה באימון נשים בהריון ולאחר לידה.

 

 

למידע נוסף בנושא כושר גופני ולתיאום פגישת ייעוץ עם מירב סיון - לחץ כאן

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    
 קישורים רוחביים מזער

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

    
Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD