הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 מאמרים בתחום הכושר מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום שישי 13 מרץ 2009

 

יתרונות אימון כושר אישי בהריון / מירב סיון

 

מאת: מירב סיוןמאמנת כושר אישית, המתמחה באימון נשים בהריון ולאחר לידה, עבודה שיקומית אחרי פציעות וירידה מבוקרת במשקל.

נשים רבות חוששות מפני אימון במהלך ההריון. ישנו מיתוס שאומר שאישה שלא היתה פעילה לפני ההריון, אסור לה להתחיל במהלך ההריון. מיתוס זה הופרך בשנים האחרונות עקב מחקרים שנעשו בתחום והוכיחו אחרת. הוכח שפעילות גופנית במהלך ההריון לא רק שאינה מזיקה אלא מועילה ותורמת רבות לאישה.

יתרונות אימון כושר אישי בזמן ההריון:

  • הפחתת כאבי גב תחתון – החזה והבטן שגדלים משנים את מרכז הכובד ועקב כך נוצר עומס על זוקפי הגב וכיווץ יתר שלהם.
  • הפחתה במקרי בריחת שתן, טחורים ועצירות – גדילת הרחם גורמת ללחץ על האיברים הפנימיים ולחץ זה עלול לגרום לבריחת שתן, עצירות ואף טחורים.
  • שיפור ההרגשה הכללית של ההרה – ירידה בתחושה האי נוחות הנלוות להריון, במיוחד בטרימסטרים השני והשלישי ובעקבות כך שיפור השינה.
  • יכולת טובה יותר להתמודד עם השינויים החלים ביציבה, עקב שינוי מרכז הכובד במהלך ההריון ואחרי הלידה.
  • הקטנת הסיכון לסוכרת הריון.
  • פעילות גופנית מורידה את הסיכוי לדליות ובצקות ומשפרת מצב קיים.
  • מחקרים הראו שבקרב נשים בהריון, שהקפידו לבצע פעילות גופנית נכונה במהלך ההריון, חלה ירידה משמעותית באחוז ההפלות והלידות המוקדמות.
  • ירידה בשימוש באפידורל בלידות בקרב נשים מאומנות, בזכות רמת אנדורפינים גבוהה בדם. האנדורפינים הם חומרים כימיים המופרשים במהלך פעילות גופנית. הם מופרשים גם בלידה כדי להקל על הכאב. אצל אישה מאומנת רמת האנדורפינים בדם כפולה ואף יותר מכך במהלך הלידה ולכן קל יותר להתגבר על הכאב והשימוש באפידורל נמוך.
  • לנשים מאומנות יש יכולת גופנית טובה יותר להתמודד עם הלידה ולעזור לקדמה וכל זאת בזכות חיזוק של שרירים שמועילים בתהליך, כדוגמת: שרירי מקרבי הירך, שלוקחים חלק חשוב מאד בשלב הלחיצות ושרירי קרקעית רצפת האגן, שחוזקם חיוני בלידה ולאחר הלידה כמובן.
  • נשים מאומנות חוזרות מהר יותר למשקלן שלפני ההיריון.

 

חשוב מאד לציין שכל זה תקף לגבי הריונות תקינים, ויש לקבל אישור רפואי מהרופא המטפל באשה במהלך ההריון ומכיר את ההיסטוריה הרפואית שלה.

לכן, כדאי ומומלץ לבצע פעילות גופנית במהלך ההריון תוך הקשבה לגופכן ובהדרכה הנכונה, בכדי להינות מהריון קל ונעים יותר, שיכין אתכן ללידה ולשיקום הגוף לאחר הלידה בצורה הטובה ביותר.

 

מירב סיון

מאמנת כושר גופני

מתמחה באימון נשים בהריון ולאחר לידה.

 

 

 

למידע נוסף בנושא כושר גופני ולתיאום פגישת ייעוץ עם מירב סיון - לחץ כאן

 

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    
 קישורים רוחביים מזער

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

    
Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD