הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 אינדקס נושאים מזער
  
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    
 מאמרים בתחום הרפואה המשלימה מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום שני 02 פברואר 2009

 

7 שיטות לשיפור הזיכרון

 

מאת: חני טופר - נטורופתית מוסמכת, רפלקסולוגית, שיאצו, פרחי באך

 

 

כמה זה 6 כפול   3?  מה מס' הטלפון שלך? איזה יום היום? מי אמר "אם תרצו אין זו אגדה"?

כדי לקבל תשובות לשאלות האלו אפשר להשתמש במחשבון, לבדוק בספר טלפונים, ביומן ובספרי היסטוריה אך סביר להניח שדי להפעיל את המח ולבדוק בזיכרון והתשובה תעלה.

כן, הזיכרון הוא אוסף נתונים שאנו אוספים במשך החיים לשם שימוש בהמשך.

 

הזיכרון בונה את המהות שלנו - התפיסה שלנו את עצמנו ואת זהותנו - מי אנחנו, מה אנחנו אוהבים, היסטוריה פרטית, משפחתית ולאומית, ההרגלים שלנו, דרכי פעולה- איפה הנחנו את הבגדים, איך מכינים מרק, איך מגיעים לעבודה, מה צריך לקנות, ובאיזה מגירה נמצאים בד"כ המפתחות. לזיכרון משמעות עצומה בחיים אישיים.

ללא זיכרון אין למידה, התקדמות, הסקת מסקנות, ומניעת טעויות.

 

איך פועל הזיכרון?

נתונים נקלטים באמצעות החושים אל המח כל הזמן בכל רגע ומתויגים למחלקות השונות במטרה להישלף ברגע המתאים.

אם הכל היה כל כך פשוט – והם היו נשלפים בכל רגע לפי הצורך זה היה נהדר.

העניין הוא שלפעמים כשאנו מאוד זקוקים למידע שזכרנו  דווקא ברגע הנדרש לא מצליחים להעלותו מהזיכרון.

איכות הזיכרון מושפעת מהקשר בין תאי העצב שבונים את המוח, וישנם מצבים שפוגמים בתקשורת הבין תאית.

 

את מח האדם ניתן להקביל להתנהגות של אומן. כל עוד הוא מקבל תנאים אופטימליים לעבודתו הוא מפיק תוצאות נפלאות. המח בררן מאוד וזקוק לתנאים מדויקים מאוד מבחינת לחץ דם, הזנה של סוכר, מלח, חמצן, מים וויטמינים, ומנוחה מספקת. ברגע שאחד מהתנאים האלו לא מאוזן הוא מתחיל להפעיל סימני אזהרה לכך.מעין קריאה שאומרת "בתנאים אלו איני יכול ליצור יצירות טובות".

 

האזהרה יכולה להגיע בצורת בלבול, ירידה בתפקוד קוגנטיבי- יכולות חשיבה, וירידה בזיכרון.

 

מה אפשר לעשות כדי לשמור על הזיכרון?

  1. קודם כל להרגע. לחץ, מתח ועומס יתר פוגמים בזיכרון, קבוצות שמתרגלות מדיטציה באופן סדיר מצליחות יותר במבחני זיכרון. טיפולי רגיעה וניטרול מתח כגון רפלקסולוגיה משפרים אף הם את יכולת הזכירה.
  2. לשים לב שהתזונה מאוזנת ויש מספיק פחמימות מלאות שמספקות למח את האנרגיה הדרושה ומאידך אין עודף מלח שפוגם בתפקוד. במידת הצורך להיוועץ במומחה לתזונה לקבלת תפריט מתאים.
  3. B12 הוא אחד הויטמינים השכיחים ביותר שחסרים בעת שהזיכרון ירוד. B12 נדרש לתפקוד מערכת העצבים וחסר שלו מתגלה בבדיקת דם פשוטה. הדרך הטובה ביותר להשלים אותו היא בצורת ויטמין נוזלי שנספג באופן ישיר בדם.
  4. צמח מרפא שסטודנטים רבים משתמשים בו בעת תקופת בחינות הוא ג'ינקו בילובה. הצמח מגביר זרימת דם במח ומשפר עירנות ריכוז וזיכרון. אנשים שמשתמשים בתרופות חייבים להיוועץ בנטורופת מומחה לתוספי מזון לפני שימוש בו.
  5. לציטין – חומר שומני שנמצא בחלמון ביצה, אגוזים וניתן להוסיפו בצורת אבקה למזון- משתתף בבניית מעטפת העצב ולכן אחראי להעברת מסרים תקינה במערכת העצבים, כלומר שליפת נתונים מהזיכרון.
  6. חומצות שומן אומגה 3- חומצות שומן  שקיימות בדגים, בזרעי פשתן, אבוקדו ובמיני אגוזים משתתפות בבניית תאי העצב ואספקה סדירה שלהן חשובה למניעת קשיי זיכרון.
  7. אימון הזיכרון - תשבצים, משחקי זיכרון, קריאה וסיפור סיפורים מהווים חדר כושר למח. ככל שאדם משתמש יותר בזיכרון וככל שהוא מוסיף ערך רגשי לפרטים שמעוניין בזכירתם יכולת הזיכרון עולה

למידע נוסף בנושא טיפולים ולתיאום פגישת ייעוץ עם חני טופר - לחץ כאן

 

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 קישורים רוחביים מזער

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

    
Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD