הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 אינדקס נושאים מזער
  
 מאמרים בתחום הייעוץ התזונתי והדיאטה מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום ראשון 08 מרץ 2009

 

משנכנס אדר מרבים בשמחה ... מבלי לעלות במשקל / נעמי ברזילי-תאני

 

מאת: נעמי ברזילי-תאני - דיאטנית קלינית

 

המסורת היהודית משופעת בחגים ובמועדים. לכל חג המאכלים האופייניים לו ולרב מדובר במאכלים ובמזונות עתירי שומן וקלוריות. בתום החג אנחנו שמים לב "למתנה" אותה החג הותיר אחריו- מתנת הקילוגרמים העודפים איתם עלינו להתמודד בכל פעם מחדש. אז הפעם תוכלו למצוא במדור מספר עצות כיצד לחגוג את חג פורים, ולא להישאר עם אותם עודפים.

 

חשוב, שתהיו מודעים לקלוריות הרבות המסתתרות באוזני המן ובמשלוחי המנות האופייניים לחג. בעוגיית אוזן המן אחת בגודל ממוצע יש כ- 200-250 קלוריות בממוצע (תלוי בסוג המילוי פרג, תמרים, שוקולד, אגוזים, חלבה וכו'). בד"כ אין מסתפקים בעוגייה אחת בלבד ואם לא שמים לב ניתן לאכול 3-4 במיוחד אם הן טעימות. כך, שאם נחשב את כמות הקלוריות הכוללת נגלה שאכלנו כ-1000 קלוריות שמקורן רק באוזני המן ומדובר ביותר ממחצית מהקלוריות היומית הדרושה לגבר ובכ- 2/3 מן הקלוריות הדרושות לאישה. אם נוסיף לכך את העובדה שניתן בקלות יתרה למצוא ברשתות השיווק אוזני המן מספר שבועות לפני ואחרי החג והם מוצבים במקום שמזמין אתכם לקנות – חשוב להיות ערים לכך שאותם 1000 קלוריות אינם עוד אירוע חד פעמי של יום החג אלא הן הופכות לתוספת על בסיס יומי למספר שבועות. בחישוב פשוט אם תאכלו במשך כ- 7 ימים את אותה תוספת מבלי שתשנו דבר בתזונתכם היומית תגלו בתום אותו שבוע שעליתם כ- 2 ק"ג במשקל. מי שעוקב אחר המדור כבר יודע שדרושה השקעת אנרגיה רבה כדי לבזבז כמות קלוריות זו. לכן, חשוב לזכור היכן מסתתרים המוקשים הקטנים המחבלים במאמצים הרבים אותם אתם משקיעים כדי לשמור או להפחית במשקל. ברגע שאתם מודעים לעובדות אלו והחלטתם שאינכם מעוניינים להלחם בעודפי המשקל בתום החג – תוכלו לעשות זאת אם תאמצו את העצות הבאות.

אם אתם מכירים את עצמכם כטיפוסים שאינם מסוגלים לעמוד בפיתוי (במיוחד כשמדובר בפיתויים מתוקים) אז הקפידו לא לקנות אוזני המן אלא רק בחג עצמו. גם אז העדיפו אוזני המן קטנים ולא את הגדולים – כך שגם אם תאכלו שניים (כמובן שעדיף למי שמסוגל - להסתפק באחד בלבד) עדיין העלות הקלורית לא תהיה גבוהה מדי. העדיפו אוזני המן במילוי פירות מיובשים (תמרים למשל) המכילים כמות שומן קטנה יותר וכאלו שלא מפוזרת עליהם כמות גדולה של אבקת סוכר. מבין אלו המכילים פרג או שוקולד עדיפים אלו המכילים פרג ולא שוקולד – פרג אמנם מכיל כמות בלתי מבוטלת של שומן אך הוא בעל ערך תזונתי מוסף (הוא מכיל גם סידן) אשר אינו עובר עיכול מלא ע"י מערכת העיכול ,כך שחלקו אינו נספג.  

ביחס למשלוחי המנות אותם אתם מקבלים אם זה ממקום העבודה – השאירו אותם בעבודה כך לא תצטרכו להתמודד עם הפיתוי לאכול מהם בבית. ובעבודה הם יגמרו מהר מאוד. אם בכל זאת החלטתם להביא את המשלוח הביתה את הדברים המשמינים יותר תמיד תוכלו לצרף למשלוח מנות שאתם מכינים וכך הם לא יישארו בהישג יד.

דבר נוסף, שרצוי לאמץ במהלך כל השנה ובתקופת החגים בפרט הוא לעשות יותר פעילות גופנית – כך תגדילו את ההוצאה הקלורית ותוכלו לאזן מעט את החריגות.

אז חג פורים שמח וזכרו שסוף מעשה במחשבה תחילה...   

 

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD