הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 אינדקס נושאים מזער
  
 מאמרים בתחום הייעוץ התזונתי והדיאטה מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום חמישי 12 מרץ 2009

 

כך תשמרו על משקלכם בחורף / מיכל מסר בן שלום

 

מאת: מיכל מסר בן שלוםדיאטנית קלינית מוסמכת בעלת ניסיון רב בטיפול אישי.

 

"גשם גשם משמים כל היום טיפות המים...", החורף שמגיע אלינו כעת ואיתו ימים סגריריים וגשומים , מביא גם שלל של התירוצים חלקם מוצדקים וחלקם לא , להישאר בבית.

אז לפני שאתם נכנסים אל מתחת לפוך ומתכרבלים עם כוס תה חם וסרט טוב, או לפני שאתם שוקעים אל תוך שנת החורף שלכם, הרשו לי להסביר ולתת דוגמאות כיצד החורף משפיע על תזונתנו.

מי לא מכיר את הקילוגרמים המיותרים שעולים עלינו אט אט במהלך חודשי החורף, מי לא מכיר את שלל הדיאטות "לחזרה לגיזרה" בהם אנו פוצחים עם קרן שמש ראשונה של אביב?

העליה והירידה במשקל מידי שנה ובהתאם לעונות השנה הינה תופעה מוכרת וידועה בתחום הבריאות, תופעה שעלינו לצמצם עד כמה שיותר כיוון שהשפעותיה הבריאותיות רבות, ויכולות להסב לגופנו נזק רב בהצטברות השנים.

אכן, הרצון לשקוע בתוך המיטה הינו תופעה פיזיולוגיות מוסברת, שעות האור המועטות והקור גורמות לגופנו להפריש פחות הורמון הנקרא סרוטונין. הורמון זה, אחראי הן על מצב רוחנו והן על החשק שלנו לאכול. כאשר רמות הסרוטונין גבוהות יש לנו פחות חשק לאכול ומצב הרוח שלנו טוב יותר, ואילו עכשיו רמות הסרוטונין נמוכות יותר, אנחנו רעבים יותר ומדוכדכים יותר. כמו כן קר לנו, הגוף משתמש בהרבה אנרגיה לחימום ולכן אנחנו עייפים יותר ורוצים לאכול, ועל ספורט אין מה לדבר, איך אפשר ללכת בגשם או לשחות שכל כך קר, מה אתם רוצים? שנהיה חולים?

אז ראשית דבר, הרימו את ישבנים וצאו החוצה פעילות גופנית במהלך הימים הקרים לא רק משפרת את מצב הרוח, עקב הפרשה של חומרים הנקראים אנדורפינים, הממריצים אותנו, אלא גם מאווררת את הגוף מכל מיני החיידקים והטפילים הנמצאים במקומות סגורים, ובכך שומרת אותנו אפילו יותר בריאים. לא אני לא אומרת שצריך ללכת בגשם ובסערה, אבל בארץ ישראל גם בימות החורף הגשומים, רבים יותר הימים ללא הגשם מאשר ימי המטר. ואם קר לכם העדיפו לבצע את הפעילות בשעות האור או בסוף השבוע, וזכרו כל פעילות יותר טובה משום פעילות.

שנית נסו להימנע מצריכת מזונות קרים או מקוררים, והעדיפו מזונות חמים, שתייה חמה עם כל ארוחה , (אבל וותרו על העוגה) ארוחות מבושלות המכילות מרקים או דייסות, תבשילי קדרה ובישול ארוך יסיעו לשמור על חום הגוף ועל עירנותכם.

בנוסף וכדי לשמור על רמות גבוהות של סרוטונין בדם מומלץ להעשיר את התפריט היומי במזונות המכילים פחמימות מורכבות כגון דגנים מלאים וקטניות, לא לוותר על מנת פחמימה בכל ארוחה ולהרבות להחשף לשמש.

במהלך החורף אנשים רבים נוטים להתייבש ולהתלונן על כאבי ראש ועייפות, כל אלו עקב אובדן תחושת הצמא, על כן הקפידו על שתייה מרובה של נוזלים במהלך היום, מים, תה צמחים סודה ומשקאות דייאט ללא קופאין בכמות של 6-10 כוסות ביום.

 

מספר כללים לשמירה על המשקל בחורף:

  1. שתו הרבה- שתייה תורמת לתחושת השובע ולמניעת התייבשות. מומלץ לשתות מים סודה ומשקאות ללא קופאין וסוכר
  2. הימנעו ממזונות קרים והרבו לאכול מזונות חמים- כך תשמרו על חום גופכם
  3. הוסיפו פחמימות מורכבות, דגנים מלאים כגון- מוצרים מקמח מלא, קוואקר, קינואה , חיטה, בורגול, כוסמת, אורז מלא, אפונה ותירס , וקיטניות לכל ארוחה.
  4. התאווררו, הקפידו לצאת מהבית- האוויר הקר והצלול מחוץ לבית מכיל פחות חיידקים מהאביר החם שבבית. במידה ואינכם יכולים לצאת, הקפידו לאוורר את כל החדרים, וכך תמנעו הדבקיות חוזרות במחלות.
  5. בצעו פעילות גופנית- פ"ג מחזקת את המערכת החיסונית, גורמת להפרשת אנדורפינים המסייעים לתחושה טובה ושורפת  הרבה קלוריות מיותרות (מכל אותם כוסות שוקו חם וסחלב...)

 

שיהיה לנו חורף גשום בריא ורזה.

 

 

למידע נוסף בנושא תזונה נכונה והרזיה ולתיאום פגישת ייעוץ עם מיכל מסר בן שלום - לחץ כאן

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD