הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 אינדקס נושאים מזער
  
 מאמרים בתחום הייעוץ התזונתי והדיאטה מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום שני 16 מרץ 2009

 

מניעת השמנת ילדים / ורד יפה-חאיק

* הנחיות תזונתיות כלליות לילדים מעל גיל שנתיים

 

מאת: ורד יפה-חאיק - דיאטנית קלינית ופסיכודרמטיסטית, המתמחה בתזונת ילדים, סוכרת, הפרעות אכילה והשמנת יתר.

 

הכל מתחיל בבית. בכדי שהילדים שלנו יאכלו בריא יותר, מומלץ להרגיל אותם לכך מגיל צעיר. דוגמא אישית הנה הדרך הטובה ביותר לכך. 

 

להלן הנחיות ה- American Heart Association לתזונת ילדים מגיל שנתיים ומעלה, המלצות להורים, כפי שפורסמו בכתב העת Pediatrics בפברואר 2006: 

  1. אזנו  צריכת קלורית מספקת, שתאפשר גדילה נורמלית ותקינה ע"י פעילות גופנית יומיומית.
  2. צאו לבצע פעילות יומית במשך 60 דקות לפחות. הפעילות עשויה להיות משחק נמרץ, רכיבה על אופנים/ רולר-בליידס, או חוג ספורט כלשהו. גם הליכה עם הכלב נחשבת !
  3. אכלו מדי יום ירקות חיים וטריים/ קפואים ועדיף בכל ארוחה. 
  4. צמצמו מאד הוספת רטבים עתירי שומן: אלף האיים, אלפרדו, 'מוקרמים' למיניהם ואף קטשופ (המכיל כמות לא מבוטלת של סוכר).
  5. הפחיתו שימוש בסוכר, כולל ממשקאות מתוקים ומיצים (כן, גם מיצי פירות).
  6. בבישול/ אפייה, העדיפו להשתמש בשמן צמחי (המומלצים ביותר- קנולה וזית, אך ניתן גם בשמן סויה, חמניות או תירס), על פני מרגרינה או חמאה.
  7. הקפידו למדוד גודל מנה נאכלת. המדידות יבוצעו ע"י כלי מידה סטנדרטיים: כוס (חד פעמית), כף וכפית.  (שימו לב: המנה הרשומה על אריזת הקורנפלקס למשל, היא כוס. נסו למדוד על מנת לקבל הערכה של הכמות הנאכלת. )
  8. אכלו יותר דגים (מכל הסוגים).
  9. הורידו את העור מהעוף טרם הבישול וכמובן טרם האכילה (העור מכיל כמויות גדולות של שומן).
  10. ביחרו חלקי בשר רזים, כגון בשר עוף, הודו (בעיקר חזה). גם בבשר בקר יש חלקים רזים. בקשו אותם מהקצב.
  11. קנו לחם ודגני בוקר מדגנים מלאים. שימו לב שעל התווית מצויין כי מדובר בדגנים מלאים. (יש הבדל בין 'שיבולת שועל' ל'שיבולת שועל מלאה'). עדיף שהמילים דגנים מלאים יופיעו ראשונים ברשימה (סדר הופעת הרכיבים מעיד על כמותם היחסית במזון).
  12. איכלו יותר קטניות וטופו.
  13. הפחיתו שימוש במלח, אבקות מרק, מזון מקופסאות שימורים ומזונות מעובדים.

אם נתרגל ונפנים את הכללים הנ"ל, יחול שיפור ניכר באורח החיים שלכם ושל ילדיכם.

וזיכרו, הרגלים, ברגע שהופנמו, קשה מאד לשנות. לכן עדיף שיהיו הרגלים נכונים, ועדיף שעה אחת קודם. 

 

בהצלחה!!!

ורד

 

למידע נוסף בנושא טיפול בבעיות השמנה ולתיאום פגישת ייעוץ עם ורד יפה-חאיק - לחץ כאן

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD