הוסף למועדפים  קבע כדף הבית  צרו קשר  עבור לשער
 אינדקס נושאים מזער
  
 מאמרים בתחום הייעוץ התזונתי והדיאטה מזער

מאמרים אחרונים | מדורים | חיפוש | RSS

יום שני 23 מרץ 2009

 

אביב הגיע… פסח בא… מבלי לעלות במשקל / נעמי ברזילי-תאני

(שלל עצות איך לא לעלות במשקל במהלך החג)

 

מאת: נעמי ברזילי-תאני - דיאטנית קלינית

 

חג הפסח ממש בפתח, ואיתו מגיעים חופשה מעבודה, נסיעות, טיולים וכמובן כל ארוחות החג הגדולות ועתירות הקלוריות. כל אלו, הם ממאפייני החג הקרב ובא אשר גורמים לכולנו לחשוש מעליה במשקל. עליה, אשר איתה יהיה עלינו להתמודד מאוחר יותר וזאת בהתחשב בעובדה שגם הקיץ כבר עומד בפתח. אז כיצד ניתן לעבור את החג "בשלום" מבלי ש"נשלם" על כך בתוספת קילוגרמים מיותרים במשקל.  ראשית, מומלץ מאוד להקדיש מעט מחשבה, תכנון ומודעות במהלך החג והחופשה – כך תוכלו למנוע עליה בלתי רצויה במשקל. אז מה מומלץ לעשות ?

 

תכנון מוקדם של ארוחת החג – בקלות רבה, ניתן להגיע בארוחת ליל הסדר לכ-2500 קלוריות ומדובר על ארוחת החג בלבד. על מנת לצמצם את כמות הקלוריות מומלץ לא להגיע לארוחת ליל הסדר רעבים, מתוך הנחה שכבר נאכל בארוחה עצמה. אם תגיעו רעבים מאוד סביר להניח, שתאכלו כמות גדולה מכל המאכלים עתירי הקלוריות ובכך, "לא הועילו חכמינו". לכן, מומלץ להשאיר את הארוחה העיקרית לערב ולאכול משהו קל בצהריים וארוחה קטנה לפני שיוצאים למשל: סלט ירקות, מרק, וכמובן לשתות לפני הארוחה. בארוחה עצמה בגלל ריבוי המאכלים רצוי לנסות לבחור מבין המגוון המוצע את המאכלים האטרקטיביים ביותר, ולהעדיף את אלו שלא יכילו קלוריות רבות. מהקינוחים (עוגיות, עוגות וכיוצ"ב) קחו טעימות בלבד. אם אתם יודעים מראש אילו מאכלים עתידים להיות תוכלו לתכנן מראש מה תשימו בצלחת. הכנת "שיעורי בית" לפני תקל עליכם בהתמודדות עם המצב.

תוכלו לחסוך קלוריות רבות אם תוותרו על השתייה המתוקה (כולל יין ומיץ ענבים) ותשתו מים/משקאות דיאט.

אפשר להסתפק גם בחצי כמות – במקום: 2 מצות, 2 כפות חרוסת, 2 קניידלך, 2 סוגי מנות בשר וכו', החליטו שאתם לוקחים חצי כמות מכל דבר – כך תוכלו לחסוך חצי מכמות הקלוריות. בואו עם בגדים צמודים ולא רחבים הבגדים יעזרו לכם להיות מודעים יותר לכמות האוכל שתאכלו (בתנאי שלא תפתחו כפתור במכנס). נסו להיות פעילים יותר והציעו עזרה בהגשה ובפינוי השולחן. מומלץ, לא להישאר לשבת מול השולחן – כך הפיתוי לאכול גדל (ועוגת האגוזים עלולה לנצח...).

היו מודעים לכך, שמאכלי החג באופן כללי עתירי קלוריות החל מן המצות, שאינן משביעות (מצה אחת רגילה שוות ערך לכ-2 פרוסות לחם רגיל). לכן, העדיפו מצות קלות על פני הרגילות. קנו אריזת מצות קטנה מזו שאתם רגילים. כך, לא תתפתו לאכול מהן הרבה. מרבית העוגיות והעוגות בעלות תכולת קלוריות ושומן גבוהה (בוטנים,קוקוס,שוקולד). בד"כ אנחנו משמינים מ"השטויות" שאנחנו אוכלים. השתדלו דווקא בימים אלו לשמור על סדר ארוחות קבוע, ואל תוותרו על פעילות גופנית –נסו להרבות בטיולים ותכננו פעילות מחוץ לבית שתכלול הליכה , כך תוכלו לצמצם את הפיתויים ואת הקילוגרמים המיותרים.

בהזדמנות זו, ברצוני לאחל לכל קוראי המדור הנאמנים ולכל בית ישראל חג אביב שמח, פורח והחשוב מכל ללא עודפים!  

 

הדף הקודם | הדף הבא
תגובות
כרגע אין תגובות, היו הראשונים להוסיף תגובה!
נא להקיש כאן כדי להוסיף תגובה
    
 שלח פניה ויתקשרו אליך עוד היום ! מזער
שמך:*
טלפון ליצירת קשר:*
כתובת המייל שלך:*
ישוב מגורים:*
בעל מקצוע מבוקש:*
תיאור הפניה: 
שלח

  
 תפריט ניווט מזער
    

 

פורטל הבריאות והכושר הישראלי FitPortal נועד לאפשר לך לקבל שירות בתשלום מבעל המקצוע המתאים לך ביותר בתחומים מאמן כושר אישי, דיאטנית קלינית, דיקור סיני, מאמנת כושר אישית. הפורטל משמש כבמה לפרסום בעלי מקצוע בתחומי הבריאות והכושר, אינו ממליץ על בעל מקצוע כזה או אחר, כאשר האחריות המלאה והבלעדית על נכונות ו/או דיוק המידע המפורסם בפורטל לרבות פרטי בעלי המקצוע, כל מידע המפורסם מטעמם וזכויות היוצרים בגין תמונות / תיאורים ומאמרים המפורסמים מטעמם, היא של בעלי המקצוע ושלהם בלבד. בעלי המקצוע והם בלבד נושאים באחריות לשירותים המוצעים וניתנים על ידם, ולפורטל אין כל אחריות בגינם. פניה לבעל מקצוע תועבר לבעל מקצוע מתאים אחד או יותר. למידע נוסף יש לעיין בתנאי השימוש.

                                                                                                                                                     

Copyright 2008 by Iris Almog
_________________________________
כניסה
אתר על ידי אתרים ת.ר. בע"מ  |  Site by AtarimTR LTD